Nazwa usługi: Rejestracja urodzeń
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miasta Lubań

7 Dywizji 14

59-800 Lubań

tel.: 75 646 44 99

   
Kogo dotyczy: Obywatele
   
Wymagane dokumenty:
  • Zgłoszenie urodzenia dziecka wystawione przez lekarza, położną lub zakład opieki zdrowotnej.
  • Dowody osobiste rodziców dziecka (do wglądu)
  • Odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców jeżeli dziecko pochodzi z małżeństwa (do wglądu).
    Nie przedstawia się odpisu skróconego aktu małżeństwa rodziców dziecka, jeżeli akt ten został sporządzony w tym samym urzędzie stanu cywilnego.
  • Odpis skrócony aktu urodzenia matki, jeżeli dziecko nie pochodzi z małżeństwa (do wglądu)
  • Odpis skrócony aktu urodzenia matki, jeżeli dziecko nie pochodzi z małżeństwa (do wglądu)
  • Odpis skrócony aktu zgonu męża - w przypadku gdy matka dziecka jest wdową (do wglądu).
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o rejestracji urodzeń.

Usługa umożliwia zgłoszenie dziecka do rejestracji i wydanie aktu urodzenia dziecka w urzędzie w formie 3 szt. odpisów skróconych aktu urodzenia dziecka.
Zgodnie z prawem, każde urodzone dziecko wymaga zarejestrowania w USC w terminie 14 dni od dnia narodzin (jeżeli dziecko urodziło się martwe w terminie 3 dni).
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego dokonuje obowiązku meldunku dziecka urodzonego w miejscu stałego pobytu rodziców.
   
Opłaty:

brak opłat

   
Czas załatwienia sprawy: Do 30 dni
   
Tryb odwoławczy: Do Wojewody za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji
   
Podstawa prawna:
   
Poziom dojrzałości usługi:
   
Inne informacje:
   
Miejsce składania dokumentów:
   
Formularz elektroniczny: Zgłoszenie urodzenia dziecka
   
Formularze tradycyjne:
   
Dokumenty dodatkowe: