Nazwa usługi: Ustalenie numeru porządkowego
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miasta Lubań

Wydział Gospodarki Gruntami, Nieruchomościami i Rolnictwa

7 Dywizji 14

59-800 Lubań

tel.: 75 646 44 22

   
Kogo dotyczy: 1. osoba fizyczna
lub
2. osoba prawna dysponująca tytułem prawnym do nieruchomości będącej przedmiotem wniosku, tj. właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego
   
Wymagane dokumenty:
  • wniosek o ustalenie numeru porządkowego wraz z załącznikiem w postaci:
  • kopii mapy pomiaru powykonawczego (dot.: budynku istniejącego),
  • kopii projektu zagospodarowania działki lub terenu (dot.: budynku w trakcie budowy lub budynku prognozowanego), na której należy zaznaczyć budynek będący przedmiotem wniosku oraz wskazać wejście główne do budynku
   
Sposób załatwienia sprawy: wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku
   
Opłaty:

1. Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
2. W przypadku złożenia podania o wydanie zaświadczenia o nadanym numerze porządkowym należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł na rachunek bankowy Urzędu Miasta Lubań prowadzony przez Bank BGŻ BNP Paribas S.A. oddział w Lubaniu nr: 11 2030 0045 1110 0000 0289 2350 (dowód wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku).

   
Czas załatwienia sprawy: 1. Wydanie zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego nieruchomości - do 30 dni
2. Wydanie zaświadczenia o nadanym numerze porządkowym nieruchomości - do 7 dni
   
Tryb odwoławczy: 1. Od zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść po uprzednim wezwaniu organu na piśmie do usunięcia naruszenia prawa.
2. Od odmowy wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje skarga do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni.
   
Podstawa prawna: Ustawa
z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052)
- Art. 40 a,b
Rozporządzenie
Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r. poz. 1368)
   
Poziom dojrzałości usługi:
   
Inne informacje: Numery porządkowe ustala się dla: budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej - wybudowanych, w trakcie budowy lub prognozowanych do wybudowania.
   
Miejsce składania dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, I piętro, pokój nr 9
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne:
   
Dokumenty dodatkowe: