Nazwa usługi: Informacja w sprawie podatku rolnego
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miasta Lubań

7 Dywizji 14

59-800 Lubań

tel.: 75 646 44 99

   
Kogo dotyczy: Obywatele
   
Wymagane dokumenty:
  • Informacja w sprawie podatku rolnego
  • Tytuł prawny do gruntu
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej informacji w sprawie podatku rolnego.

Organem podatkowym właściwym w sprawach podatku rolnego jest wójt (burmistrz, prezydent miasta).

Osoby fizyczne są obowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu informacje o gruntach, sporządzone na formularzach według ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku rolnego, lub o zaistnieniu zmian.

Jeżeli grunty stanowią współwłasność lub znajdują się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych, jednostek organizacyjnych, w tym spółek, nieposiadających osobowości prawnej - osoby fizyczne składają deklarację na podatek rolny oraz opłacają podatek na zasadach obowiązujących osoby prawne.
   
Opłaty:

Brak opłat

   
Czas załatwienia sprawy: Do 30 dni
   
Tryb odwoławczy: W przypadku wydania decyzji ustalającej wysokość podatku rolnego od gruntu będącego w posiadaniu osób fizycznych, od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
   
Podstawa prawna:
   
Poziom dojrzałości usługi: 4 - Transakcja
   
Inne informacje:
   
Miejsce składania dokumentów:
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne:
   
Dokumenty dodatkowe: